S řešením inkontinence vám pomohou cviky pro posílení pánevního dna

Na posílení svalů pánevního dna existují Kegelovy cviky, které vám pomohou lépe ovládat vyprazdňování. Pomáhají jako prevence i jako náprava drobných anatomických odchylek, které mohou vzniknout například po porodu. Jsou ale vhodné i pro muže.

Pohybová léčba

Cvičení je velmi důležité nejen jako prevence, ale zároveň i jako doprovodná léčba pro zlepšení stavu při lehkém úniku moči. Jde o sestavu cviků zaměřených na cílenou práci svalů pánevního dna. Základem všech cviků je tzv. Kegelova metoda založená na vnitřním stahu svalů pánevního dna. Tento stah je součástí všech cviků, které se provádějí. Než začnete cvičit, je vhodné poradit se s praktickým lékařem, popřípadě fyzioterapeutem, a absolvovat jím doporučená vyšetření. Následně je třeba zohlednit váš stav při výběru cviků.

Velkou pomocí pro vás může být speciální DVD s kompletní sestavou cviků, které mohou v 80 % zlepšit nebo dokonce úplně vyřešit problém s lehkým únikem moči. Vlastní zkušenost je tím nejlepším důkazem. Kompletní video verze cvičení s komentáři fyzioterapeutů si můžete objednat tady na Moliklubu nebo zavolat na naši bezplatnou linku 800 100 150 a naši diskrétní operátoři vám rádi se vším pomohou.

Co jsou Kegelovy cviky a jak fungují

Získejte zdarma DVD se všemi cviky

11 podrobných videonávodů, 61 minut cvičení

Objednat DVD zdarma

DVD zdarma

Nahoru

Co jsou Kegelovy cviky a jak fungují

Cílem Kegelových cviků je posílit pánevní dno natolik, aby nedocházelo k úniku moči. Cviky jsou rozděleny na 4 části:

  • vizualizace – slouží k uvědomění si anatomických poměrů vašeho těla,
  • relaxace – pomáhá k prodýchání a zklidnění mysli i těla před cvičením,
  • izolace – umožňuje nácvik odděleného stahu konečníku a pochvy (u žen),
  • posilování – je založeno na stazích svalů pánevního dna, je nezbytné je nezaměňovat za svaly zádové nebo břišní.

Co je dobré dodržovat

Cviky je nutné provádět pravidelně, aby si tělo dokázalo vypěstovat návyk na ovládání oslabených partií. Každý ze cviků je vhodné opakovat 3-5x, ale neměly by vyvolávat bolest nebo přílišnou únavu svalů. Při cvičení dbejte na pravidelné dýchání a stále si uvědomujte svaly pánevního dna, které chcete procvičovat.

Nahoru

Menu
Vyhledávaní

© 2019 HARTMANN-RICO a. s. O krok dál pro zdraví