S řešením inkontinence vám pomohou cviky pro posílení pánevního dna

Na posílení svalů pánevního dna existují Kegelovy cviky, které vám pomohou lépe ovládat vyprazdňování. Pomáhají jako prevence i jako náprava drobných anatomických odchylek, které mohou vzniknout například po porodu. Jsou ale vhodné i pro muže.

Pohybová léčba

Cvičení je velmi důležité nejen jako prevence, ale zároveň i jako doprovodná léčba pro zlepšení stavu při lehkém úniku moči. Jde o sestavu cviků zaměřených na cílenou práci svalů pánevního dna. Základem všech cviků je tzv. Kegelova metoda založená na vnitřním stahu svalů pánevního dna. Tento stah je součástí všech cviků, které se provádějí. Než začnete cvičit, je vhodné poradit se s praktickým lékařem, popřípadě fyzioterapeutem, a absolvovat jím doporučená vyšetření. Následně je třeba zohlednit váš stav při výběru cviků.

Vyzkoušejte také cviky podle Ludmily Mojžíšové

Co jsou Kegelovy cviky a jak fungují

Nahoru

Co jsou Kegelovy cviky a jak fungují

Cílem Kegelových cviků je posílit pánevní dno natolik, aby nedocházelo k úniku moči. Cviky jsou rozděleny na 4 části:

  • vizualizace – slouží k uvědomění si anatomických poměrů vašeho těla,
  • relaxace – pomáhá k prodýchání a zklidnění mysli i těla před cvičením,
  • izolace – umožňuje nácvik odděleného stahu konečníku a pochvy (u žen),
  • posilování – je založeno na stazích svalů pánevního dna, je nezbytné je nezaměňovat za svaly zádové nebo břišní.

Co je dobré dodržovat

Cviky je nutné provádět pravidelně, aby si tělo dokázalo vypěstovat návyk na ovládání oslabených partií. Každý ze cviků je vhodné opakovat 3-5x, ale neměly by vyvolávat bolest nebo přílišnou únavu svalů. Při cvičení dbejte na pravidelné dýchání a stále si uvědomujte svaly pánevního dna, které chcete procvičovat.

Nahoru

© 2022 HARTMANN-RICO a. s. O krok dál pro zdraví