Jak souvisí těhotenství a porod s inkontinencí?

  • Přečteno 127x
  • 20. únor 2019

Inkontinence se týká častěji žen, s únikem moči se setkávají i mladé zdravé ženy. K úniku moči u nich zpravidla dochází při smíchu, poskočení či jiném prudším pohybu.

Příčinu lze většinou hledat v oslabených pánevních svalech. Právě pro ně znamená těhotenství a porod velmi náročné období. Dobrou zprávou je, že pánevní dno lze vhodným cvičením dostat znovu do optimální kondice a inkontinence po porodu je pak obvykle pouze dočasná. Poradíme vám, kdy začít cvičit po porodu a jak. Ale vezmeme to pěkně od začátku, tedy od přípravy do porodnice.

Co zabalit do porodnice?

Při balení nejedna nastávající maminka zjistí, že malá taška pořízená na víkendové výlety, stačit nebude. Upřímně, ona vám nebude stačit ještě hodně dlouho, protože malé miminko potřebuje neuvěřitelně mnoho věcí.

Doporučuje se balit tašky dvě. Jednu pro vás k porodu a na pokoj, druhou pro miminko. Konkrétní seznam položek se liší podle porodnice. Některé například poskytují plenky pro novorozence, jiné požadují, abyste měla své vlastní. Záleží také na tom, zda budete v porodnici vy a vaše miminko nosit nemocniční oblečení, nebo svoje. Porodnice často zveřejňují seznam doporučených věcí na svých webových stránkách. Vaše taška by v každém případě měla obsahovat poporodní vložky a porodnické kalhotky.

Vložky do porodnice

Běžné menstruační vložky určitě neberte, během šestinedělí budete potřebovat speciální poporodní vložky. Nečekejte super tenké vložky s křidélky, poporodní vložky jsou vyrobené z buničiny, silné zhruba 1 centimetr a nemají na spodní straně nepropustnou vrstvu s lepicím proužkem. Poporodní vložky umožňují přístup vzduchu a tím lepší hojení intimní oblasti.

Porodnické kalhotky

Síťované porodnické kalhotky jsou pro hojení po porodu mnohem vhodnější než běžné spodní prádlo. Mnoho maminek si chválí fixační kalhotky MoliCare Premium. Drží spolehlivě poporodní vložku na místě a umožňují porodní ráně dýchat. Hojení ještě více pomůžete, když budete během šestinedělí chodit v šatech a sukních. Fixační kalhotky Molicare Premium lze prát na 60° C, vydrží až 50 praní bez ztráty elasticity.

Kdy začít cvičit po porodu?

Co nejdříve. Během šestinedělí se vyvarujte náročných aktivit i zvedání těžkých předmětů. S jednoduchými cviky na pánevní dno můžete začít již 2. den po nekomplikovaném porodu. K posílení pánevního dna se hodí Kegelovy cviky. Jde o soubor cviků, který vytvořil kalifornský gynekolog dr. Arnold Kegel ve 40. letech 20. století pro své pacientky s inkontinencí. Vyhraďte si pravidelně pro cvičení alespoň pár minut denně a začnete podle našich jednoduchých videonávodů.

Pánevní dno vám pomůže k plochému bříšku

Zpevněné svaly pánevního dna jsou nepostradatelné pro ploché bříško. Povolené pánevní dno vede k nesprávnému držení těla, lordóze a vyklenutému břichu. Můžete tak vidět i velmi štíhlé ženy, které i mnoho měsíců po porodu stále vypadají jako těhotné. Tyto ženy se často snaží břicho zpevnit klasickými cviky na břišní svaly a tím situaci jen zhoršují. 

Velká část žen má totiž po porodu diastázu (rozestup břišních svalů) a cviky na přímý břišní sval ji zhoršují a fixují. Při cvičení po porodu se zaměřte nejprve na posílení pánevního dna, později přidejte cviky na zpevnění hlubokých stabilizačních svalů (CORE). Při procházkách s kočárkem také můžete tyto svaly účinně zpevňovat, stačí se správně narovnat, stáhnout svaly pánevního dna a nasadit vhodné tempo.

Spojte příjemné s užitečným

S posílením pánevního dna a odstraněním poporodní inkontinence vám pomohou venušiny kuličky. Mnoho lidí je vnímá jako sexuální pomůcku, ale jejich primárním účelem bylo právě zpevňování pánevního dna. Poradíme vám, jak si vybrat v nepřeberném množství typů venušiných kuliček a kde je koupit, když se vám nechce do sexshopu.

Zatím žádné komentáře

Začít sledovat Pokud někdo přidá nový komentář, pošleme vám upozornění.

Přidávat komentáře mohou pouze registrovaní členové Moliklubu

Nahoru

Menu
Vyhledávaní

© 2019 HARTMANN-RICO a. s. O krok dál pro zdraví