Co je pokles pánevního dna?

  • Přečteno 679x
  • 24. květen 2019

Pánevní svalstvo je důležité pro rovnováhu našeho těla, podpírá vnitřní orgány. V ideálním případě by mělo být pevné, ale současně dostatečně pružné. Pokud jsou tyto svaly povolené nebo poraněné, může dojít k poklesu pánevního dna a později i například k výhřezu dělohy.

Jaké jsou příznaky poklesu pánevního dna?

Podívejte se na časté příznaky poklesu pánevního dna. Samozřejmě ne vždy uvedené potíže znamenají oslabené svaly pánevního dna či jeho pokles. Například bolest při močení může způsobit i obyčejný zánět močového měchýře

  • silné bolesti zad
  • nepříjemné pocity při močení
  • silné menstruační bolesti
  • inkontinence
  • bolest při pohlavním styku
  • pocit tlaku v malé pánvi
  • dlouhodobá zácpa

V pokročilé fázi může dojít k sestupu některých orgánů, například dělohy. Pacientky jsou pak schopny část dělohy nahmatat v pochvě či vidět při prohlédnutí zrcátkem.

Komu pokles pánevního dna hrozí?

Pokles pánevního dna se týká ve většině případů žen, protože vaginální porody jsou pro pánevní svalstvo velkou zátěží. Řada žen se proto také po porodu setkává s inkontinencí i ve velmi mladém věku, naštěstí u většiny z nich inkontinence časem vymizí. 

Poraněné a oslabené svalstvo se může projevit i mnoho let po porodu. Je to proto, že s věkem všechny svaly postupně ochabují a stav svalů pánevního dna si zhoršujeme i nesprávným držením těla, nadváhou, dlouhodobým stáním či nevhodným cvičením.

Jak jde pokles pánevního dna řešit?

Navštivte svého gynekologa, který zhodnotí míru oslabení či poklesu svalů pánevního dna a doporučí vám vhodné řešení vaší situace. Počáteční fáze se řeší rehabilitací pánevního svalstva a správné a pravidelné cvičení dokáže obtíže zcela odstranit.

Pokud již je pokles pokročilejšího rázu a posilování pánevního svalstva nestačí, přistupuje se k operační léčbě.

Rozhodně se vyplatí s řešením dlouho neotálet, díky včasné návštěvě lékaře a dodržováním jeho doporučení se můžete operaci vyhnout, a přitom se zbavit obtíží, které pokles pánevního dna přináší.

Jak poklesu pánevního dna předejít?

Udržujte svaly pánevního dna v kondici pravidelným cvičením Kegelových cviků. Jsou vhodné pro ženy i muže a zaberou vám jen pár minut denně. Posílené svalstvo pánevního dna vám navíc pomůže se správným držením těla i intenzivnějšími prožitky prožitky při milování. Začněte cvičit podle jednoduchých videonávodů na našich stránkách.
 

Zatím žádné komentáře

Začít sledovat Pokud někdo přidá nový komentář, pošleme vám upozornění.

Přidávat komentáře mohou pouze registrovaní členové Moliklubu

Nahoru

Menu
Vyhledávaní

© 2019 HARTMANN-RICO a. s. O krok dál pro zdraví