Denní režim člověka s inkontinencí je spjat s přísnou hygienou

Péče o zdraví vyžaduje cvik a pravidelnost. Každý den je potřeba dodržovat přísnou hygienu, pravidelně vyměňovat inkontinenční pomůcky a pečovat o pokožku. Důležitý je také pitný režim a zdravý jídelníček.

Více o péči o zdraví v příručce Chci zůstat doma

Príručka zadarmo

Jaký je denní režim

Lidé by měli i při inkontinenci dodržovat pitný režim, přestože se bojí zvýšeného úniku moči. Denně tedy potřebují 1,5 – 2 litry tekutin. S obavou z protékání jim mohou pomoci kvalitní inkontinenční pomůcky. Inkontinentní osoby by měly dodržovat pravidelný a pestrý jídelníček, denně 1 -2 x procvičovat ztuhlé svalstvo a snažit se o alespoň minimální pohyb. Péči vám ulehčí také pohodlné a snadno odstranitelné oblečení.

Jak pečovat o zdraví inkontinentního člověka

Dbejte na pravidelné sledování zdravotního stavu osoby s inkontinencí. Kromě sledování množství unikající moči nebo konzistence stolice je nutné pečovat i o psychické zdraví a ubezpečit člověka, že i s inkontinencí může žít plnohodnotný život. Nezapomeňte ani na pravidelnou péči o pokožku a na pohybové aktivity.

Na co si dát pozor

U imobilních osob (upoutaných na lůžko) je potřeba hlídat případné proleženiny. Zabránit jim můžete pomocí polohování po dvou hodinách a šetrného promazávání a ošetřování ohrožených míst specializovanými přípravky.

Inkontinentní osoby se mohou potýkat s potížemi, jako jsou například:

  • kožní defekty (opruzeniny, proleženiny, otoky, odřeniny)
  • psychické potíže,
  • potíže pohybového aparátu.

Předcházet jim můžete pravidelnou péčí. Při domácí péči o člověka s inkontinencí je vhodné dbát na pravidelnou sprchu nebo omývání alespoň 1x denně, pravidelné čištění intimních partií pomocí specializovaných přípravků při každé výměně absorpčních pomůcek.

Pečovat je potřeba také o psychické zdraví, především zachovat lidskou důstojnost a zároveň se pokusit tolerovat výkyvy nálad. Empatický přístup sice nebude vždy jednoduchý, pomůže vám však překonat období péče.

Pohybový aparát je vhodné procvičovat denně pomocí polohování, drobných cviků prováděných na lůžku nebo za pomoci sestry nebo pečovatelky.

Cviky pro posílení svalů pánevního dna

Chcete se zdarma poradit s odborníky? Odborná poradna

Nahoru

Menu

© 2017 HARTMANN-RICO a. s. O krok dál pro zdraví