I s těžkou inkontinencí se dá bojovat

  • Přečteno 127x
  • 1. únor 2017

Průzkumy ukazují, že úniky moči trápí stále větší procento populace. Inkontinence není jen problémem starších ročníků, lehčí forma inkontinence se mnohdy objevuje i u velmi mladých lidí. Naproti tomu s těžší formou bojují muži a ženy nejčastěji kolem 65 let. Jak si s těžkou inkontinencí poradit?

Za těžkou považujeme inkontinenci, která dotyčného trápí prakticky neustále. Je charakteristická trvalým únikem moči, a to několikrát přes den i v noci. Velmi často postihuje imobilní pacienty. Krom věku ji způsobují zejména genetika, pohlaví a ochabnutí svalů pánevního dna.

I s těžkou inkontinencí se ale v dnešní době dá efektivně bojovat. Řešení se samozřejmě odvíjí od zdravotního stavu inkontinentní osoby, její mobility a užívaných léků. Důležité jsou zejména správné pomůcky. Lidem, kteří řeší těžký únik moči, by měl vhodné pomůcky předepsat lékař. Hradí se jim navíc z veřejného zdravotního pojištění. Pomůcky je nutné často měnit. Předejde se tak nepohodlí inkontinentní osoby, a sníží se tím riziko vzniku opruzenin. Pro těžkou inkontinenci jsou vhodné například zalepovací plenkové kalhotky MoliCare pro ženy i muže nebo natahovací plenkové kalhotky MoliCare Mobile. Jako dodatečnou ochranu lůžka a ložního prádla se potom hodí i jednorázové podložky MoliNea. Správné pomůcky mají vysokou savost, účinně neutralizují zápach moči, ale zároveň jsou prodyšné a umožňují pokožce volně dýchat.

Péče o pokožku je základ

Zvláště u pacientů s těžkou inkontinencí je péče o pokožku velmi podstatná. Je proto nutné používat i speciální kosmetiku, která při správné a pravidelné hygieně podrážděnou kůži uklidňuje. Ideálním pomocníkem je kosmetika Menalind professional. V jejím portfoliu najdete opravdu všechno – od čistící kosmetiky, pečujících přípravků po ty, které namáhanou pokožku chrání.

Velmi důležitý je rovněž pitný režim, který by měl být u nemobilních pacientů 1,5 až 2 litry tekutin a v případě aktivního životního stylu 2 až 3 litry tekutin denně. Je ale potřeba mít na paměti, že do ideálního množství tekutin se nepočítají černá káva ani černý nebo zelený čaj.

K pravidelnému vylučování bez potíží pomáhá v neposlední řadě také sport a cviky na posílení pánevního dna. Andrea Pisingerová, Brand Manager Inkontinence CZ společnosti HARTMANN – RICO, vysvětluje: „Vhodnými aktivitami jsou například Kegelovo posilování svalů pánevního dna, plavání, jízda na kole či na koni. Naopak nevhodné jsou sporty, které doprovázejí  výrazné otřesy či nadměrně zatěžují svaly pánevního dna – běh, aerobic a všechny sporty s velkými a tvrdými doskoky. Správné a pravidelně prováděné posilování svalů pánevního dna může pomoci snížit výskyt inkontinence až v 80 % případů. Změny je možné pozorovat již po 8 týdnech pravidelného cvičení.

Zatím žádné komentáře

Začít sledovat Pokud někdo přidá nový komentář, pošleme vám upozornění.

Přidávat komentáře mohou pouze registrovaní členové Moliklubu

Nahoru

Menu

© 2017 HARTMANN-RICO a. s. O krok dál pro zdraví